Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

DPF filtri puhastus

Teostame DPF ehk tahmakübemefiltri puhastust.

Vastavalt rahvusvahelistele keskkonnastandarditele on diiselmootori heitgaasides leiduvate  täielikult põlemata tahma- ja muude tahkete osakeste eemaldamiseks välja töötatud DPF tahmafilter.

Kui filtrisse kogunevad tahm ja muud põlemisproduktid, siis pikemaajalisel auto kasutamisel DPF-i peened kanalid ummistuvad, mistõttu suureneb nii  kahjulike heitgaaside kogus väljalaskes kui ka mootori kütusekulu. Kõige selle vältimiseks tuleb filtrit regulaarselt hooldada.

DPF-iga varustatud diiselmootoritel  on automaatne funktsioon, mille käigus filtri täitumisel teatud piirini suurendatakse heitgaaside temperatuuri  ja filtrisse kogunenud tahm põletatakse täielikult (ingl k: regeneration function). Põletamise protsessiks vajatakse lisakütust, mida ei kasutata auto liigutamiseks. Peale selle on protsess probleemne, kuna suur osa sellest kütusest jääb mootori silindri seinte külge ning satub karterisse, kus see rikub õli ja põhjustab õlitaseme tõusu. Põletamise sagedus sõltub sõiduki kasutamisest.  Juhul, kui sõidukit kasutatakse enamjaolt linnaliikluses, kus mootor ei saavuta vajalikku temperatuuri, ei suudeta põletustsüklit lõpuni viia.

Lahendus ummistunud DPF-i probleemile on Bardahli  DPF-i puhastusvedelik, mis sobib igat tüüpi mootoritele.

Bardahli  DPF-puhastusvedelik:

Pikendab DPF filtri eluiga.

Vähendab põletamise protsessiks vajalikku temperatuuri. Tavaliselt põletatakse tahm temperatuuril üle 600 ° C, kuid tahmaosakeste filtrisse jõudmise ajaks on temperatuur sageli langenud 300-350 ° C-ni. Madal temperatuur viib põletamata osakeste kuhjumiseni filtris. Kuna tahma põletamiseks vajaminev temperatuur on puhastusvedeliku kasutamisel madalam, siis eemaldatakse protsessi käigus ka juba kõik filtrisse kogunenud osakesed.

Lahustab tahma kogunemisest tekkinud takistused.

Aitab vältida tahma põletamise võimalikuks tegevate spetsiifiliste elementide kahjustumist.

Aitab vältida DPF-i ummistumisest tingitud kütusekulu suurenemist, mootori jõudluse kadu ja kallite varuosade väljavahetamise vajadust.